Goede Doelen - A Vindt B

Een goed doel

A vindt B zet zich in voor de Goede Doelen. Maar wat houdt dit precies in? Wij willen naast een mooi project ook andere steunen. Wat is er dan beter dan de Goede Doelen daarmee in het spreekwoordelijk licht te zetten?  

De website van A vindt B zal continu banners tonen van verschillende Goede Doelen. Hiermee hopen wij mensen bewust te maken van deze Goede Doelen en hun inzet. A vindt B levert de welbekende papieren placemats aan verschillende horeca gelegenheden door heel Nederland. Ook hier tonen wij de Goede Doelen om deze te steunen in hun campagnes en acties. Als laatste draagt A vindt B jaarlijks een percentage van de winst af aan de Goede Doelen die vermeld worden op de website van www.avindtb.nl en op de placemats of kleurplaten. Op deze manier steunen wij de diverse Goede Doelen. Ook u als ondernemer verricht door het plaatsen van uw advertentie een goede daad. Iedereen in onze samenleving draagt op zijn of haar manier een steentje bij. Zo doneert u bijvoorbeeld aan één of meerdere goede doelen, om de stichting die ze vertegenwoordigt, in gelegenheid te stellen hulp te bieden aan een maatschappelijk probleem. Een nobel gebaar. Vaak hebt u echter geen helder zicht op de manier waarop u donatie wordt besteed. Wanneer u geld ter beschikking stelt aan een stichting bent u aangewezen op blind vertrouwen. Zoals afgelopen jaren ook in de media te zien is geweest, word door verscheidene stichtingen dit vertrouwen geschaad. Vaak wordt geld onzorgvuldig over de balk gesmeten! Uw geld wel te verstaan.

antwoord te kunnen geven op die vraag is het belangrijk om doneren onder te verdelen in twee verschillende vormen: Doelgericht doneren en Doeltreffend doneren. De eerste verzekerd u ervan dat het geld de juiste richting op gaat, de tweede garandeert u dat het geld zijn doel bereikt. Zeg nou zelf… is dat een moeilijke keuze.
…kan worden omschreven als de traditionele wijze. De donateur financiert een x bedrag, een gedeelte van de kosten die een stichting maakt om hulp te bieden aan de behoevende doelgroep. De donateur is over het algemeen op de hoogte van de doelgroep die een stichting bijstaat. Op welke wijze hun uitgavenbeleid gevoerd word is voor de donateur onbekend. Het is aan de stichting om uiteindelijk te bepalen waaraan de giften worden besteed. U vertrouwt dus op de deskundigheid van de stichting. Er van uitgaande dat die zo efficiënt mogelijk de hulpvraag van de behoevende tegemoet komt. Spannend…
…is kenmerkend aan zijn zakelijke benadering. Deze manier biedt in tegenstelling tot het doelgericht doneren wel een vorm van zekerheid. De donateur krijgt een optie toegezonden waarin de dienst, die hij door acceptatie van het voorstel schenkt aan het goede doel, wordt toegelicht. Het “what you see is what you give” principe, bied naast de gewenste helderheid ook op zakelijk front voordelen. Zo voorkomt het dat donatiegelden opgaan in de salariskosten van beleidsmedewerkers, de donateurs nemen immers een gedeelte van dit beleid onder hun hoede. Met een minimale input wordt dus een maximaal resultaat geboekt. Zeg nou zelf. Simpel toch?

Een gegeven paard, moet je maximaal benutten.

WNF - GDAD 728x90 - gif

U verdient het om meer en beter gezien te worden!